Suikerbossie@reismee.nl

Panoramaroute....weg uit de stad en....eerste bal weggegeven!

Hello Guy's, Gisteren gingen we al op tijd weg uit pretoria. In Pretoria gingen we onderweg naar het parlementsgebouw alwaar de inauguratie van mandela plaats vond. Bijzonder om op die plaats te zijn geweest. Daarna maakten we ons op voor een zeer lange maar adembenemende reisdag richting sabie. Ondanks de wintertijd was het landschap prachtig. Hoe mooi zal het er wel niet uitzien in de lente en zomer. Onderweg had de reisleidster een verrassing voor de kids. Bij de rust/parkeer en tankplaats waren neushoorns en buffels. Een kinderhand was gauw gevuld! Het was droog weer met een zonnetje. onderweg stopten we op verschillende plaatsen om foto's te maken natuurlijk. Toen we aan het einde was de middag aankwamen hebben we braai gegeten met maispap. Echt afrikaans en lekkerrrrrrr die braai. Rond negen uur lagen we ongeveer op bed. Zeer moe en voldaan. Sophie heeft een leuk kameraadje aan Puck en met Sarah kan ze lekker shoppen bij eindeloze souvenierwinkeltjes. Ze heeft de beeldjes van de big five al in de pocket...neushoorn, olifant, Jaguar, buffel en leeuw! Nu nog hopen dat we ze overmorgen in het echt zien. Vandaag kwamen we tijdens een gave panoramaroute de criminelen van het landschap tegen...,.de bavianen. Die stinkerds liepen de weg over om bij huizen de aanrechten leeg te roven! Natuurlijk opwinding in het busje, want als er een dier gespot wordt is het feest! We zijn naar een enorme waterval , god's window (prachtig uitzicht) en drakenberg. Een enorm groot gebied. Toen we op weg naar het appartement gingen werd het tijd om eens een bal uit te delen. Het eerste de kind zou de geluksvogel zijn....en ja hoor...bingo.. Drie jongetjes en twee meisjes gespot. Ze zongen het Afrikaans volkslied. Zo schattig en wat waren ze blij! Morgen gaan we naar de olifantenopvang en richting krugerpark alwaar we overmorgen echt in gaan. Dagen vliegen voorbij. Ene kant gevoel dat we hier al heel lang zijn, maar zijn er pas drie echte volle dagen. Wat we zien en ervaren is te veel om op te schrijven, maar bij deze hebben jullie weer een indruk en een teken van leven......wat is reizen toch een fantastische belevenis! Sophie leeft in het moment. Ze wil heel graag zwemmen maar dat zit er niet in helaas. Temperatuur te koud evenals het water, maar verder....een wereldburgertje aan het worden! Heel veel liefs vanuit sabie! X