Suikerbossie@reismee.nl

BIG 4.....

Hallo lieve mensjes,

Het is alweer een paar dagen geleden dat jullie iets van ons hoorden. We raken langzaamaan het gevoel van tijd en dagen kwijt, dus we moeten goed nadenken waar we de vorige keer zijn geeindigt.

We waren in Sabi. Daar hebben we de panoramaroutes gereden, maar daar hebben we geloof ik al wat over verteld. Toen we wegreden uit Sabi gingen we naar Hazyview. De gids vertelde ons dat wein tenten zouden slapen. We zagen het al helemaal voor ons. Daar in de wildernis, in tenten.....brrr... , maar we sliepen niet in tenten, maar in een superderluxe huisje op een park. Gelukkig wel met een hek erom heen. Oh, ik vergeet nog wat leuks te vertellen. We gingen die ochtend namelijk naareen olifantenopvang alwaar we lekker toeristisch olifanten hebben geaait en met ze hebben gewandeld. Al met al wel erg leuk!Daarna kwamen we dus aan in Hazyview. Dit park ligtin het Krugerpark. Sophie ' smeet' de tassen in de hoek, want ze zat zich al dagen te verheugen op een zwembad. Samen met Sarah en Puck doken ze in het water. Het water was ijsjeskoud, maar Sophie was stoer en ging er als eerste in. Met een fantastische panorama op de achtergrond van het zwembad genoten de moeders van een lekker drankje! Sophieliethet na een paar koude duikjes voor gezien en liep met Puck wat in het rond. Opeens een gegil....ze ze had een nijlpaard gespot dat 500 meter verderop in een meertje dobberde. Hoera! Na de olifant ook het nijlpaard gespot! De volgende dag moesten we om kwart over vijf op om naar het Krugerpark te gaan. Vroeg, maar wat was het gaaf. We hebben die dag 39 verschillende dieren gezien. Het begon met ee springbok, daarna volgde al snel een giraf en de rest....Super gaaf. We hebben ook leeuwinnen gezien, helaas geen Jaguar.....De volgende dag gingen we op weg naar Swaziland. Op die dag hebben we eerst nog een halve dag door het krugerpark gereden, Dit keer niet de 4x4, maar gewoon met ons bussie. In die halve dag hebben we nog eens 21 verschillende dieren gespot. Iedere keer was het weer een kadootje als er een dier gespot werd. Die middag kwamen we na een lange reis aan in Swaziland. Een heel ander land dat Afrika. Men heeft daar geen apartheid gekent en wij hadden het gevoel dat wit en zwart daar gemakkelijker samengaan. De mensen waar heel vriendelijk en open. We zijn daar naar een marktje gegaan en een dansshow meegemaakt. We hebben daar ook gezien hoe mensen daar traditioneel leven. Gisteren zijn we al vroeg weer vertrokken richting Zuid Afrika. We kwamen rond 14u aan en hebben met een 4x4 een halve dag rond gereden in het Hluwehlu park. Weer dieren gespot. Alleen had de Afrikaanse gids dit keer haast leek wel, want hij heeft in totaal 1 dier gespot en reed gewoon door bij een groep olifanten. Daar hebben we weer een aantal dieren kunnen spotten. Super fantastisch weer! Rond vijf uur reden we met de 4x4 naar St Lucia. In het pikkedonker, bovenop de 4x4 met de haren in de wind en kou. Mieke vond het haast een dodemansrit, Sophie een spannend avontuur. Vandaag hebben we in een rivier Kroko's en Hippo's gespot. Vanmiddag lekker een wandelingetje gemaakt aan de in Indische zee.

Bovenstaand verhaal is natuurlijk een verkorte versie van onze belevenissen. Het weer is erg goed tot nog toe. Zonneschijn, af en toe bewolking en vandaag veel wind. We lazen in de krant dat het in Kaapstad sneeuwt en in Nederland regent (we hebben wel medelijden, niet te lang, want we zijn op vakantie

Laughing
), dus we moeten het er nu goed van nemen he. Het eten is oke. Je kunt alles krijgen, van vis tot pizza en veel veel vlees! De reis is best intensief. Vaak vroeg op. Mieke heeft het gevoel van een stoomtrein in een sneltrein terecht te zijn gekomen. Vandaag hadden we eindelijk een relax dag, zonder dat we ergens echt op tijd moesten zijn. De gids vertelde ons vandaag dat de reisdagen nog moeten komen...pffff. Gelukkig heeft Sophie een goed speelkameraadje aan Puck. Haar hebben we niet een keer horen klagen over de afstand. Morgen gaan we via Durban naar Lady Smith en daarna 3 dagen naar Lesotho. Als we weer internet hebben horen jullie van ons. Misschien volgen er nog foto's!

Veel liefs van ons alledrie!

albert en ine lebbink

We lezen, net aangekomen in Wenen, jullie belevenissen. Wij zitten heel wat dichter bij huis.
Onze eerste week, all in was erg goed verzorgd.
Ons appartement hier ziet er goed uit. Alleen wel boodschappen doen, dat zijn we niet meer gewend!!!!
Jullie nog een geweldige vakantie verder.

Margot

Wat een bijzondere indrukken weer. Geniet ervan en laat de sneltrein af en toe stoppen??
knuffels van ons allen

w en m

Hoi meiden,
wat een belevenissen weer.
Vooral er nog veel van genieten!

Chantal

Hallo dames,
Wat een mooie afwisselende reis zijn jullie aan het maken, vooral al dat wild lijkt ons het einde.
wij zijn enkele dagen in Parijs geweest. Ook heel leuk doch weinig wild gespot, Liz is wel bestolen door romameisjes nadat ze ze geld had gegegeven...
Ook een wild avontuur ... Geniet van Afrika, wij genieten van jullie verhalen. wellicht kunnen we nog een w.e samen nazomeren als het hier uitgeregend is...
Dikke kussen uit Limburg

karin

Ha lieffies,
Goed om te lezen dat jullie ook zo genieten van het prachtige afrika!
Nog heel veel om te genieten de komende weken. Dikke kus

jacq

Lieve dames,

Wat een belevenissen allemaal zeg.Fijn dat het Sophie zo goed gaat.
Wij krijgen jullie verhalen niet ma stuurt ze door maar ze is op vakantie in Gies.
Kunnen jullie ons toevoegen?
Dikke kus van ons.